Ortodonti

Ortodonti, çene ve dişler bölgesindeki bozuklukları teşhis eden, önleyen ve tedavi eden diş hekimliği dalıdır. Kişiler, çoğunlukla estetik nedenlerden dolayı ortodontik tedavi arayışına girmektedir. Çene ve dişler bölgesindeki problemler, bazı kişilerin özgüvenini ve sosyal hayatını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Özellikle günümüz sosyal medya çağında, “kendinden emin bir gülümseme” sosyal ortamlarda, okulda, işte veya yeni insanlarla tanışırken oldukça önemli olarak görülmektedir. Bunun yanı sıra, daha düzgün dişler yalnızca güzel görünmekle kalmamakta, aynı zamanda çapraşık ve yanlış hizalanmış dişlere göre daha kolay temizlenebilmektedir. Tedavi edilmeyen çapraşık dişler, diş aşınmasına, diş kırılmasına, diş çürümesine ve diş eti hastalığına neden olarak dişlerinizin ömrünün kısalmasına neden olabilmektedir. Ancak, ortodontik tedavi ihtiyacı olan bireyler genellikle diş tellerinin görünümü, zor temizlenmesi, rahatsızlık ve tedavinin gerektirdiği süre nedeniyle tedaviye başlamakta tereddüt etmektedir. Teknolojinin gelişmesiyle beraber daha estetik, kolay temizlenebilir ve vakaya göre daha hızlı çalışabilen tedavi alternatifleri üretilmiştir. Küçük yaştaki hastalarımızın potansiyel ortodontik problemlerinin erken teşhisi ve tedavisi için muayene olmak veya daha büyük yaştaki bireyler için seramik braketler, invisalign (şeffaf plaklar), lingual braketler gibi daha estetik çözümler hakkında bilgi almak için ortodonti uzmanımızdan randevu alabilirsiniz.